|
|
Setarea suspensiilor la motocicletele enduro |
|
|
|
Inainte de setarea suspensiilor, se face verificarea si reglare SAG. Aici am preluat un exemplu de pe un forum.
Verificare sireglare SAG in suspensiile motocicletelor off-road cu linkage system
Sag (eng.)- To sink, droop, or settle from pressure or weight.
Plecand de la definitia cuvantului in engleza ne putem da seama ca influenteaza comportamentul motocicletei in termeni de echilibru si manevrabilitate, cu altecuvinte reglarea
defectuoasa te poate pune in cap :0).
ReglareSAG(Static&Rider): StaticSAG – valorile intre care variaza sunt 25-35 mm
Pasul 1: Cu motocicleta pe stander(de preferat) sau un alt mijloc prin care se elimina orice solicitare insuspensia spate se masoara distanta intre axul spate si un punct de pe aripa
spate(se recomanda ca banda de masurat sa fie perpendiculara pe sol), se marcheaza punctul de pe aripa pentru ca urmatoarele masuratori sa se faca inacelasi punct (punct de
referinta)
Pasul 2: Motocicleta se lasa pe sol in asa fel incat sa-si suporte propria greutate si se reia masuratoarea. Diferenta intre prima masuratoare(dela pasul 1), in urma careia am stabilit
punctul de referinta si masuratoarea de la pasul 2 trebuie sa se incadreze in variatia de 25-35 mm.
RiderSAG – valorile intre care variaza sunt 95-105 mm
Pasul 3: Aici ar fi depreferat putin ajutor pentru ca riderul nu trebuie sa se sprijine de nimic,deci …cu riderul in sa, in pozitie neutra pe motocicleta(adica cu sezutul asezat imediat
dupa linia scaritelor), masuram distanta pana la punctul de referinta. Diferenta intre punctul de referinta si ultima masuratoare nut rebuie sa depaseasca intervalul 95-105 mm.
Daca diferentele nu se incadreaza intre aceste valori se procedeaza la reglarea amortizorului spate in functie de nevoi. Mai exact:
Situatia 1 – valorile(diferentele) sunt mai mici
Rezolvare? Se procedeaza la destinderea arcului, in felul acesta tensiunea preload-ului scade.
Situatia 2 – valorile(diferentele) sunt mai mari
Rezolvarea vine prin strangerea arcului amortizorului spate, creste tensiunea de preload.
Ca referinta, o tura completa de strangere/desfacere a arcului = 3 mm deplasare pe verticala.
Daca in urma acestui proces cele doua valori nu se incadreaza in limite,arcurile trebuiesc schimbate in conformitate cu greutatea riderului.
* Nota: Daca greutatea riderului depaseste cca 88 kg? Se recomanda schimbarea arcurilor in furca.
Pentru motocicletele faralinkage sistem valorile sunt urmatoarele:
Static SAG– 30-40 mm
Rider SAG – 100-110 mm
Preluat de pe X Enduro
Cumpara-ti motocicleta de pe Piata moto - Vinzari motociclete, piese, echipamente si accesorii moto anunturi gratuite.
|
|
|
|
|
|
|