|
|
Dracula-Express |
|
|
|
"Dracula Express" va pleca din Gara Braşov, de la linia întâi, la ora 10.00, iar din Zărneşti la ora 12.45. Pe traseu există două staţii intermediare, respectiv localităţile Râşnov şi Cristian. Ineditul tren va fi tractat de două locomotive, repuse în funcţiune de anul acesta, care pot circula cu o viteză maximă de 100 de kilometri la oră.
Potrivit inginerului Radu Belu, de la regionala CFR Bra- şov, una dintre locomotive, fabricată în 1922 în Germania, este unica din Europa care e încă în stare de funcţionare. Cealaltă locomotivă a fost fabricată în România, în 1934, la uzinele Malaxa.
Primul vagon, fabricat în 1934 pentru Regele Carol al II-lea la uzina Astra din Arad, era folosit ca vagon-salon pentru călătoriile regelui. Echivalentul lui "Air Force 1" pentru acele vremuri este dotat cu un salon regal mobilat luxos, are bucătărie, două băi cu totul speciale şi trei cuşete de dormit. Al doilea vagon a fost fabricat la Milano în anul 1924, iar ultimul vagon a funcţionat în garnitura trenului Orient Express care a circulat în perioada interbelică, pe ruta Paris-Bucureşti. Fiecare vagon are câte 85 de locuri.
În plus, autorităţile judeţene din Brasov au în plan extinderea trenului turistic prin două linii de mocăniţă. Una va pleca de la Râşnov la Bran, iar a doua de la Zărneşti la Plaiul Foii. Proiectul este mai costisitor întrucât mocăniţele au nevoie de o cale ferată specială, pe un ecartament îngust. Până acum s-a realizat doar un kilometru din linia de mocăniţă spre Bran.
Maine 03 Mai 2008 Trenul Dracula Express va incepe un nou traseu, el va veni la Intorsura Buzaului prin Harman si Teliu, iar duminica, pleaca la Zarnesti. Trenul va ajunge in gara din Intorsura Buzaului in jurul orei 12:30
Trenul turistic are in componenta trei vagoane de epoca a cate 80 de locuri fiecare, va circula pe traseul Brasov-Zarnesti in fiecare sambata si duminica pana la inceputul lunii iulie, dupa care va avea un alt program.
Deocamdata, in acest interval turistii care calatoresc cu trenul de epoca o pot face gratuit.
|
|
|
|
|
|
|